Končíte v práci? Stáhněte si vzor výpovědi ze strany zaměstnance zdarma!

Vzor Výpovědi Ze Strany Zaměstnance

Vaše údaje

Vzor výpovědi ze strany zaměstnance i zaměstnavatele vyžaduje uvedení základních identifikačních údajů obou stran. V případě zaměstnance se jedná o jméno a příjmení, datum narození, adresu trvalého bydliště a kontaktní údaje, jako je telefonní číslo a emailová adresa. U zaměstnavatele je nutné uvést název firmy, IČO, sídlo společnosti a jméno osoby oprávněné jednat ve věci ukončení pracovního poměru. Tyto údaje slouží k jednoznačné identifikaci smluvních stran a zajišťují platnost a doručitelnost dokumentu. Bez správně uvedených údajů by výpověď mohla být považována za neplatnou. Je důležité dbát na přesnost a aktuálnost uvedených informací. V případě změny adresy nebo jiných kontaktních údajů je vhodné o tom druhou stranu informovat.

Údaje zaměstnavatele

Vzor výpovědi ze strany zaměstnance i vzor výpovědi ze strany zaměstnavatele musí obsahovat přesné identifikační údaje obou stran. V případě zaměstnavatele se jedná o jeho oficiální název nebo jméno a příjmení, pokud se jedná o fyzickou osobu. Dále je nutné uvést jeho sídlo, případně místo podnikání. Nezbytnou součástí je i identifikační číslo, pokud je zaměstnavatel zapsán v obchodním rejstříku, uvede se i odpovídající oddíl a vložka. V případě, že je zaměstnavatel plátcem DPH, je vhodné uvést i jeho daňové identifikační číslo. Tyto údaje slouží k jednoznačné identifikaci zaměstnavatele a zajišťují platnost a právní relevanci daného dokumentu.

Datum

Datum je klíčový prvek jak ve výpovědi ze strany zaměstnance, tak i ve výpovědi ze strany zaměstnavatele. Zaměstnanec i zaměstnavatel musí v dokumentu výpovědi jasně uvést datum, kdy výpověď sepisují. Toto datum se liší od data doručení výpovědi druhé straně a od data, kdy výpovědní lhůta začíná běžet. Zaměstnanec by si měl datum sepsání výpovědi pečlivě zaznamenat, jelikož slouží jako důkaz o tom, kdy se rozhodl pracovní poměr ukončit. V případě sporu o platnost výpovědi může být datum sepsání dokumentu zásadní pro určení, zda byla výpověď podána v souladu se zákoníkem práce a zda jsou dodrženy všechny zákonné lhůty.

Prohlášení o ukončení pracovního poměru

Prohlášení o ukončení pracovního poměru, ať už se jedná o výpověď ze strany zaměstnance nebo výpověď ze strany zaměstnavatele, je jednostranný právní akt, kterým se zrušuje pracovní poměr. Musí být dáno písemně a doručeno druhé smluvní straně. Nestačí tedy pouhé ústní oznámení o ukončení pracovního poměru. Důležité je zmínit, že prohlášení o ukončení pracovního poměru musí splňovat určité náležitosti, aby bylo platné.

vzor výpovědi ze strany zaměstnance
Vlastnost Vzor výpovědi ze strany zaměstnance
Jazyk Čeština
Typ dokumentu Vzor / Šablona
Použití Ukončení pracovního poměru
Strana podávající Zaměstnanec

Vzor výpovědi ze strany zaměstnance i vzor výpovědi ze strany zaměstnavatele naleznete na internetu nebo vám ho poskytne příslušný odborový orgán. Obě strany by si měly pone

Datum, od kdy chcete ve firmě skončit

Datum, od kdy chcete ve firmě skončit, je klíčový údaj ve výpovědi. Určuje den, kdy končí váš pracovní poměr. Zákoník práce nabízí dvě možnosti: výpověď s výpovědní dobou a dohodu o ukončení pracovního poměru. Výpovědní doba začíná běžet prvním dnem následujícího kalendářního měsíce po doručení výpovědi a trvá ze zákona minimálně dva měsíce. Pokud se se zaměstnavatelem dohodnete na dřívějším odchodu, můžete skončit i dříve. Bez dohody ale nemůžete odejít před koncem výpovědní doby, jinak riskujete pracovní postih. Datum ukončení pracovního poměru si pečlivě promyslete a zkontrolujte, zda odpovídá zákonným ustanovením a případné dohodě se zaměstnavatelem.

Váš podpis

Vzor výpovědi ze strany zaměstnance i zaměstnavatele musí obsahovat vaše vlastnoruční podpisy. Nestačí pouze vytištěné jméno nebo naskenovaný podpis. Podpis musí být čitelný a jednoznačně identifikovatelný. V případě, že váš podpis nebude odpovídat podpisovému vzoru u vašeho zaměstnavatele, může být výpověď považována za neplatnou.

Pokud se chystáte podat výpověď, věnujte pozornost všem náležitostem a ujistěte se, že je dokument v pořádku. V případě pochybností se poraďte s odborníkem na pracovní právo. Správně podaná a doručená výpověď vám ušetří starosti a případné právní komplikace.

Publikováno: 16. 08. 2024

Kategorie: právo

Autor: Karel Čapek

Tagy: vzor výpovědi ze strany zaměstnance